OVERVIEW
Franchi Umberto Marmi, founded 1971, is a leading company in the Carrara marble district

La Società, con quasi 50 anni di esperienza, guidata da Alberto Franchi, Presidente e Amministratore Delegato, è attiva in particolare nella lavorazione e commercializzazione di blocchi e lastre di marmo di Carrara, pietra naturale autentica espressione del “Made in Italy” e del lusso, con peculiarità e caratteristiche uniche nel panorama nazionale ed internazionale.

L’attività dell’azienda è principalmente concentrata presso la sede di Carrara (circa 47.000 metri quadrati), dove sono ubicati cinque moderni capannoni adibiti a showroom e un edificio nel quale sono ospitati gli uffici amministrativi. Grazie ad un impegno costante, la Società è riuscita a perseguire negli anni una politica di crescita ampliando la propria attività sul mercato nazionale ed internazionale, attraverso una strategia di diversificazione geografica. Dalla fine degli anni ’90 l’espansione si è focalizzata sul mercato asiatico e nel mercato mediorientale, per poi, negli anni 2000, iniziare la commercializzazione dei propri prodotti anche sul mercato americano.

Temporary projects, events and installations are an opportunity for the Company to develop and enhance marble and its brand. Franchi Umberto Marmi’s participation in prestigious programs is part of this strategy, including, in 2011, the “Tower One” project of the World Trade Center and the construction of the interiors of some of the most prestigious apartments and hotels on Park Avenue in New York.

The great attention to the culture of marble as a tradition of the city of Carrara, the support for socio-economic development, the respect and integration with the territory have always characterized Franchi Umberto Marmi and are a distinctive feature of the brand.
The environmental certification (“Life Cycle Assessment” / LCA) is part of this direction, a voluntary certification that Franchi Umberto Marmi has implemented, a real eco-label for marble that demonstrates its low environmental impact compared to ceramic products and similar, for example.

WORLDWIDE COMMERCIALIZATION
In recent years, the Company has pursued a geographical diversification strategy, expanding its commercial presence on international markets. In particular, Franchi Umberto Marmi markets its products in several countries including China, USA, Mexico, United Arab Emirates, Turkey.